سبد خرید شما خالی است!

کامل ترین آموزش رجیستری گوشی آیفون 100% تضمینی

آموزش رجیستری گوشی آیفون

 

چند وقتی می شود که طرح رجیستری برای تمامی گوشی های هوشمند اعمال شده است این طرح به این صورت می باشد که اپراتور سیمکارت های کاربران با توجه به سریال نامبر ( serial-number ) گوشی های همراه که به IMEI گوشی معروف است را شناسایی کرده و اگر این گوشی در سامانه همتا به ثبت نرسیده باشد هیچ خدماتی به آن ارائه نمی دهد و مطلقاً این گوشی ناشناخته در شبکه میشود.

imei

 

اگر شما گوشی خود را قبل از طرح رجیستری خریداری کرده آن را باید به نام خود به ثبت برسانید حتی در صورت دزدیده شدن گوشی هوشمند شما ممکن است این کار روند پیدا شدن گوشیتان را تسریع کند.

اگر با طرح رجیستری به طور کامل آشنا باشید این را می دانید که گوشی های آیفون از شرکت اپل اولین محصولی از بازار موبایل در کشور بود که مشمول به طرح‌ ریجستری شد کاربرانی که گوشی های آیفون را خریداری می‌کردند باید بلافاصله بعد از خریداری اقدام به فعالسازی گوشی خود کنند تا بتوانند از خدمات شبکه موبایلی کشور استفاده کنند.

 

چند روش برای تشخیص اصالت گوشی

خرید گوشی آیفون 13 پرو

گوشی آیفون 13 پرو

در این مقاله قصد داریم تا به شما آموزش ریجستر کردن گوشی آیفون را بدهیم. شما باید قبل از رجیستری کردن گوشی خود کد IMEI گوشی تان را در اختیار داشته باشید؛ اگر این کد رو الان در اختیار ندارید نگران نباشید زیرا برای دسترسی به کد IMEI در آیفون راه های مختلف وجود دارد که ما در پایین به شما میگویم:

 


 

روش دریافت و مشاهده کد IMEI در آیفون :

 

راه اول : یکی از راه‌ها برای دسترسی به دریافت سریال نامبر یا همان کد IMEI وجود دارد مشاهده آن در پشت خود گوشی است که در قسمت پایینی پنل پشتی گوشی می توانید آن را مشاهده کنید که دقیقا جلوی کلمه IMEI کدی ۱۵ رقمی نوشته شده است.

راه دوم : یکی دیگر از راههای بدست آوردن کد IMEI برای رجیستری گوشی آیفون استفاده از کد دستوری *#06# این است که شما باید آن را در قسمت شماره گیری گوشی آیفون خودتان بگیرید سپس کد آیه های مخصوص گوشی را به شما میدهد.

راه سوم : سومین راه برای پیدا کردن کد IMEI گوشی در آیفون این است که شما در بخش Settings > General > About بروید و کمی اسکرول کنید در پایین IMEI Number را مشاهده می کنید، سپس روی کدی که می بینید انگشتتان را نگه می دارید بر روی گزینه کپی میزنید حال می توانید از این کد استفاده کنید.

راه چهارم : چهارمین راهم از طریق تنظیمات آیتونز ( iTunes ) اپل اسب که باید ابتدا گوشی آیفون خودتان را به کامپیوتر شخصی دستگاه کمک خود متصل کنید سپس روی گزینه Devices کلیک کنید و در پنجره باز شده گزینه Summary را انتخاب کنید حال شما می توانید کد IMEI آیفون خودتان را مشاهده کنید.

iTunes

شما بعد از به اختیار گرفتن سریال نامبر گوشی خود می توانید اقدام به رجیستری کردن گوشی آیفون خود کنید.

برای خیلی از کاربران سوال پیش آمده است که آیا برای رجیستری کردن گوشی های آیفون باید هزینه پرداخت شود؟ برای رجیستری کردن گوشی های آیفون لازم نیست شما پرداخت کنید ( البته اگر گوشی به صورت مسافرتی وارد ایران شود و یا اینکه گوشی قاچاق بوده باشد باید هزینه پرداخت شود).

برای رجیستری کردن گوشی های آیفون لازم نیست درگیر کارهای پیچیده شوید و مورد خاصی ندارد تا هزینه بخواهید برای آن پرداخت کنید. البته برخی از فروشندگان که در بخش نرم افزار کارهایی مانند رجیستر کردن گوشی های آیفون را انجام می‌دهند در بعضی از مواقع شیطنت هایی می کنند و از کاربر هزینه بالایی می گیرند.


 

آموزش رجیستری کردن گوشی های آیفون

 

خب بعد از خواندن تمامی اقداماتی که در بالا به آن اشاره کرده بودیم حال می توانید با خیال راحت و با داشتن کد سریال نامبر IMEI گوشی آیفون خودتان را رجیستر کنید شما ابتدا باید با استفاده از کد *7777# وارد سامانه همتا شوید. بعد از وارد کردن کد USSD در صفحه ای که بالا می آید گزینه های مختلفی پیش روی شما قرار دارد ولی شما برای قدم اول باید استعلام اصالت گوشی را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب گزینه استعلام اصالت گوشی از شما درخواست کد ۱۵ رقمی سریال نامبر یا همان IMEI می‌کند و شما کدی که در بالا به شما آموزش داده ایم که چگونه آن را داشته باشید را وارد کادر مخصوص خودش می کنید.

بعد از اینکه شما خود را وارد کردید یک پیامک برای شما ارسال می شود که اطلاعاتی درباره این گوشی به شما می دهد مانند اسم و برند و تا مدل آن گوشی که شما با استفاده از کد سریال نامبر آن درخواست رجیستری کردید.

ابتدا شما باید هماهنگی آن با شناسایی وارد شده را تایید کنید، پیامی در ابتدا مبنی بر قانونی و یا غیر قانونی بودن شناسه دستگاه ظاهر میشود.

 

نکته بسیار مهم : در صورتی که پیام ارسال شده برای شما چیزی جز قانونی بودن شناسه دستگاه را اعلام کرد به هیچ وجه سراغ خرید این گوشی آیفون نروید.

بعد از این که هماهنگی اطلاعات ارسالی با دستگاه شما درست بود و پیام قانونی بودن شناسه دستگاه برای شما آمد حال می‌توانید نسبت به فعال سازی آن با سیمکارت خودتان اقدام کنید برای این کار باید دوباره کد *7777# وارد کنید و سپس وارد قسمت دوم معنی فعال سازی شوید.

در بخش فعال سازی هم باید دوباره از IMEI استفاده کنید و پس از آن شماره موبایل که قصد خرید گوشی به نام آن شماره موبایل شناخته شود را وارد می کنید و پس از آن کد فعالسازی برای شما ارسال میشود را وارد میکنید.

حال در این مرحله باید برای شما یک پیام حاوی تاییدیه ممنون بر اینکه دستگاه شما با کد IMEI *** برای تلفن *** ثبت خواهد شد‌. تمامی اطلاعاتی که می بایست را درست وارد کردید باید برای تایید عدد ۱ را وارد کنید و اگر نمی توانید دوباره ویرایش کنید

ولی اگر همه چیز طبق روال و درست پیش رفت ثبت نام را تکمیل نمایید و در آخر برای شما دوباره ی پیامکی مبنی بر تکمیل فعال سازی گوشی ارسال می شود.